domingo, 8 de noviembre de 2009

Reflexions debat (miniactivitat 1.5)

En el debat del determinisme, la meva intervenció va ser defensar el sociodeterminisme, que m'ha costat defensar, perquè era del bàndol que escrivia amb vermell, i això m'ha portat a tenir que defensar el bàndol sociodeterminista, en la que jo no creia! Veia més real el bàndol dels tecnodeterministes, però ara crec que "Societat i tecnologia són dos aspectes que s'han de considerar com un triangle interactiu."Em de tenir present que la tecnologia i la societat avances l'una per l'altra, és un retroaliment de les necessitats que té la societat, i de l'eficaç tecnologia que les satisfà. No considero que l'opció dels sociodeterministes ni la dels tecnodeterministes, sinó crec que ambdues postures són correctes, sempre hi quan es consideri que tecnologia i societat són dos conceptes que van units, ja que l'evolució de ambdós conceptes van molt lligats entre sí. La societat té unes necessitats que la tecnologia ha de cobrir, però que també és la tecnologia la que fa que la societat evolucioni cap una etapa tecnològica. Crec que estem en una societat altament tecnològica, i que és la societat la que fa aquest reclam. Però realment, necessitem tot el que la tecnologia ens aporta? Considero que la tecnologia fa que la nostra vida sigui més còmoda i fàcil, i que ha sigut la societat la que ha demanat aquest canvi. Però, arriba a tothom aquesta tecnologia? Davant de l'època en la que estem, i que a nivell mundial, estem en crisi, penso que és una etapa en la que hi apareix analfabetisme tecnològic, ja que no arriba a tothom. Tota societat té unes necessitats, i cada una unes d'específiques, i és la tecnologia la que intentat cobrir-les. Serà la societat la que estimula la tecnologia? Llavors perquè només les societats desenvolupades són les que tenen desenvolupament tecnològic? Què és el que ha fet que la societat tingui necessitats tecnològiques? És per dur una vida més còmoda i fàcil?

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Mapa conceptual

Mapa conceptual